Selasa, 6 September 2016

TASBIH DIGITAL

Hari ini Kak Ros bagi aku tasbih digital. Dia mungkin tak maksudkan apa-apa, just nak bagi sahaja. Cuma akulah terdiam dan terfikir. Mulalah aku scan diri, sepanjang hidup aku yang dah 40 tahun ini, berapa banyaklah aku berzikir kepada Nya. Adalah sesekali tu lepas solat, time aku down tahap nak mati, dalam kereta masa jalan jem. Itu sahaja. Owhh kosong betul jiwa aku nih. Banyak sangat ketawa terbahak-bahak sampai syaiton pun dah mula bersarang dalam hati

Alhamdulillah, terima kasih Kak Ros. Sekurang-kurangnya pahala aku berzikir hari ini akan masuk dalam akaun akak jugak. Aaminn. Waktu-waktu lapang aku nih terisi jugak dengan aktiviti kan. Berfikiran positif. Tak adalah aku terkesan sangat dengan orang yang ada disekeliling yang menyesakkan ni. 

Aku pernah tolong dia suatu masa dulu. Aku tak pernah kesal menolong orang. Tapi aku SANGAT KESAL sebab menolong dia. Mudah-mudahan apa yang aku lalui sekarang ini merupakan sesuatu permulaan terbaik untuk aku.

 

Tiada ulasan: