Rabu, 7 September 2016

HUJAN PAGI

Hujan pagi ini. Kalau cuti memang sedap lah aku tidur. Bangun subuh, iron baju, pastu duduk kat sofa sambil tengok si bulus. Pagi tadi Oyen terperangkap dalam hujan di pintu belakang. Basah dia. Menggigil-giggil dia masa aku angkat bawa ke pintu depan. Kalau si Teja dan Yelo tak meroyan setiap kali nampak Oyen dah lama si Oyen tu duduk dalam rumah. Lebih-lebih lagi si Tejak sejak beranak kecil ni, garang bukan main lagi. Oyen duduk depan pintu pun dorang dah mula kembang bulu. Alahaiii Teja. Aku sampai pejabat jam 9.00 pagi. Aku buat tak tahu je pandangan jalang itu. Haha

Pernah satu ketika hujan pagi yang lebat. Aku tidak boleh ke pejabat. Baru jam 9 pagi ada orang gila tu dah meroyan dalam group whatapps. Mulut dia memang tidak pernah diajar untuk bercakap baik. Sudahnya aku EL separuh hari. Dari bergaduh dengan orang gila yang tidak pernah mendatangkan apa-apa keuntungan baik aku diam sahaja. Itulah yang aku buat sekarang. Muka dia berdua sekarang adalah sesuatu paling jijik yang aku kena hadap. Sebab itu aku tak pernah merasakan mangkuk berdua ini wujud di sini. Hahhahaha.

"Daripada ada untuk menambahkan dosa orang lain (mengata dalam lisan atau dalam hati) baik tak payah ada"

 

Tiada ulasan: