Isnin, 29 Ogos 2016

SIKECIL BERUSIA 32 HARI

Hari ini genaplah si cilik yang berempat itu berusia 32 hari. Aku merekodkan umur mereka di dalam google calendar. Takut terlupa, bila dia lahir, bila dia mula buka mata dan telinga. In Sha Allah nanti nak rekod jadual ke klinik juga.
Hari ini si cilik itu sudah boleh berjalan keluar bilik. Tadi masa disingki ada sesuatu yang menjilat kaki. Aku tengok dihujung kaki ada si Manja. Hahahhaa. Lepas ini mata kena lebih tajam memerhati pergerakan di kecil yang berempat ini. Si Benji dah pandai memanjat katil. Oscar selalu skodeng aku bila aku bersiap selepas mandi. Si Zoro tidak peduli pun apa yang berlaku disekitarnya asyik berlari ke sana sini. Walaupun jalannya tak berapa betul, lariannya sangat comel.

Walaupun sesetengah orang memandang aku seperti membuang masa. Tetapi aku tidak pernah peduli. Si Yelo, Loli, Sopie, Citra, Teja, Zoro, Oscar, Benji, Manja dan si Oyen. Sepuluh ekor semuanya, mereka adalah keluarga aku. Keluarga kecil aku. Susah ke senang ke, aku tetap ada untuk mereka. Walaupun si Oyen hanya duduk di luar pintu, makan nya tetap aku sediakan. Dialah yang setia menunggu aku setiap kali terdengar bunyi moto aku dari jauh. Sesekali aku masukkan si Oyen di dalam rumah. Tapi kehadirannya tidak disenangi Yelo dan Teja. Dan Oyen sendiri tidak selesa bila berada di dalam rumah. Mahunya tidak, si Yelo sering memarahinya. Langkah terbaik dan sebelum ada yang tercedera, ada baiknya aku keluarkan Oyen. Bukan tak sayang, tetapi aku sangat sayangkan dia. Huhuuuuu

 

Tiada ulasan: