Selasa, 2 Ogos 2016

DOWN

Sejak kebelakangan ini, aku banyak masa untuk menulis. Yelah kerja aku telah diambil alih secara total oleh orang kanan BIMBO. So aku lepak katak jelah. AKU DIPETISEJUKAN. Hahahaaa. Ini hakikat bekerja dengan sesorang yang kita boleh labelkan dengan S.T.U.P.I.D.

 Kalaulah.....
Syarikat Air Selangor ini wat satu offer. Semua kakitangan yang berumur 40 tahun ke atas layak untuk VSS tahun ini. Aku rasa akulah orang pertama minta. Bayaran pampasan dan hadiah tidak perlulah sampai 2.6b. Cukup sekadar untuk langsaikan perkara dibawah ni:-

a). Rumah Taman Bahtera - 90k (lebih kurang)
b). Kereta MYvi tahun 2011 - 40k (lebih kurang)
c). Rumah Bukit Beruntung - 10k (lebih kurang)
d). Pinjaman peribadi tebus tanah FELDA Abah - 10k (lebih kurang)
c). Duit simpanan dan belanja untuk aku, mak, abah dan mak mok di kampung - 10k
JUMLAH: 160k lebih kurang lah

Aku memang plan nk balik duduk kampung jeh. Aku tak perlukan hiburan dah, hidup pun tinggal berapa lama jeh kan. Makan untuk aku cukup rm5 sehari. Nak sedap sikit aku meragaslah cari pucuk ubi ke pucuk daun-daun apa lah asal boleh kenyang.Itu sahaja kehidupan simple yang aku inginkan. Asal aku boleh mengadap bulus kesayangan dan ada masa untuk aku memancing, bercucuk tanam dan beramal ibadat sudah memadai. Hailaaaa

Manalah tahu rezeki aku kan. Tolong doakan aku.....

 

 

 
 




Tiada ulasan: