Isnin, 15 Ogos 2016

BERTABAH

Dalam hidup ini kadang-kadang terasa lelah, berehatlah. Kadang-kadang putus asa, beristifarlah. Tak semestinya apa yang kita mahu kita akan dapat. Mungkin bukan di sini, tetapi di sana. In Sha Allah.

Seorang sahabat memberikan doa ini untuk aku amalkan. Terima kasih. Mudah-mudahan apa yang aku lalui ini akan segera berakhir. Kerana sabar aku ada hadnya. Kian lama kian menipis dan menghilang. Ya Allah..


Bila balik rumah melihat si Teja dengan anak-anaknya cukup membahagiakan. Kasih seorang ibu. Walau hanya seekor haiwan. Sangat menginsafkan.

Teja akan makan setiap kali selepas menyusukan anaknya yang berempat itu. Nampak macam buruk lantak, tapi aku faham. Dia perlukan banyak makanan untuk memenuhi keperluan anak-anak kecil yang masih bergantung sepenuhnya pada susu.

si CITRA
Mata kanan telah dibuang. Terima kasih kepada Ibu Angkat mereka itu yang banyak membantu. Kos rawatan mata si Citra agak meruntun poket. Yelah tengah bulan kan. Citra masih ligat, alhamdulillah dia mahu bergurau dengan Sophie. Si Yelo n Loli masih marah-marah bila aku suakan Citra pada mereka. Elehhh tak lama tu. Hehehhe. Cuma si Teja masih belum aku cuba.

Tiada ulasan: