Rabu, 10 April 2013

UNDI ITU HAK KITA

Melalui fb aku dapat info ini. Yelah sejak aku mula mengundi aku pun terfikir. Katanya undi adalah rahsia. Tapi kenapa nombor siri kertas undi aku di tulis di tepi no kad pengenalan aku. Nak kantoikan aku ke? Rupanya benda nih SALAH. Sebenarnya pekerja SPR atau sesiapa sahaja tak boleh menulis apa-apa di kertas atau pun kertas undi kita. Kalau korang nak lebih jelas boleh ke fb aku. Hak kita untuk BANTAH kalau dorang buat juga.

Untuk makluman korang, kertas undi kita tu akan di simpan selama 6 bulan. Dan kalau ada mana-mana wakil parti kiranya nak tahu si polan tu undi siapa, dalam tempoh 6 bulan dari tarikh membuang undi, dorang boleh semak semula. INI TIDAK BETUL.

Korang jangan takut, dalam bilik membuang undi tu, ada saksi yang akan mendengar bantahan kita. Mereka terdiri daripada orang-orang dari parti yang bertanding. Dorang mesti tolong punyalah.

Jangan takut ya. Kalau korang boleh bukak, sila cuba buka link yang aku sertakan tu. Jangan MENIDAKAN HAK ANDA. Aku bukan bercakap merlandaskan kepada parti yang aku sokong, tetapi atas HAK AKU SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA. Aku adalah ORANG AWAM.

TQ to NGO nih, korang memang NGO yang sebenarnya.


https://www.facebook.com/pages/Kumpulan-Aktivis-Mahasiswa-Independen-KAMI/236898443035167







Tiada ulasan: