Jumaat, 30 Disember 2011

TERIMA KASIH TUHAN

Bangun saja tidur aku dah mula terfikir-fikir. Kalau aku ada kat tempat dia, kene berenti kerja 24 jam. Mana aku nak pergi ya. Buntu seketika. Balik kampung tanam jagung@cili?? hutang-hutang aku?tanggungan aku?kalau setakat nak makan dan tempat tinggal insyallah. Aishh menyesal aku berhutang, tapi kalau aku nk tunggu cash baru beli harta memang sampai sekarang aku tak berharta.
Kejadian seumpama ini bila-bila masa boleh berlaku pada kita, bila-bila boleh berlaku pada orang yang kita sayangi. Aku terkejut. Orang yang selalu bibirnya sentiasa zikirkan ALLAH s.w.t tapi sikapnya amat memalukan. Tidak dapat mengawal diri bila di dalam keadaan marah. Aishhh. teringat aku pada sebaris ayat yang entah di mana aku membacanya. 'orang yang paling kuat adalah orang yang dapat mengawal amarahnya'..

Masa ini baru terasa, oh betapa bagusnya aku ini. Bab harta sah-sah aku kalah, tapi kalau bab lain aku menang. Aku masa ada rasa hormat dan belas kepada orang lain. Bab agama.... yalah aku buat juga yang 5 waktu tu walaupun ada juga yang tertinggal heeee, tapi tidaklah sentiasa berzikir, tak reti nak bercakap hal-hal agama. Tapi alhamdulillah aku dipeliharanya. TERIMA KASIH TUHAN.

Rabu, 14 Disember 2011

MUSIM LURUH INI

GILA, BENGONG dan SASAU. Itu situasi aku sejak kebelakangan ini. Mungkin aku perlu menyepikan diri buat seketika supaya aku boleh fokus. Ambil cuti beberapa hari duduk sorang-sorang dan off kan telefon. Hahaha komform balik cuti, TEMPAT ANDA TELAH DIGANTI. Hohooooo

TAPI AKU MEMANG MAKSUDKANNYA. SERBA SERBI TAK BOLEH BELAHH

Arghhhhhhhhhhhhhhhhh

Khamis, 8 Disember 2011

AIR ASIA PROMOSI GEMPAK

Kepada kawan-kawan jalan aku yang 3 orang tu (Rosmawati Ismail, Fadzila Mustaffa & Norliza Ramli), kalau dia ada membaca entry aku nih, bukak-bukak lah website air asia. PROMOSI GILA GEMPAK. Bila lagi nak bercuti santai bersama semula oiiii. Tempat tak perlu gempak. Yang penting harga dan kita nih yang gempak-gempak. Hohohooooooo

Isnin, 5 Disember 2011

AKU TIADA PERASAAN?

Woooo agak lama tidak menulis disini. Terpaksa bekerja keras membersihkan sawang-sawang yang ada masa nak masuk di laman blog peribadi ini. Hehehehe. Hari ini agak malas untuk bekerja. Setiap hari Isnin memanglah begini. Patut pun seantero menggelarnya 'monday blues'. Ahakkk

Hmm cuti sekolah ini, adik yul ada di rumah subang. Dia memang begitu, sentiasa pandai ambil kesempatan. Main pow sana sini jer dia tu. Tapi aku suka juga ada orang di rumah. Ada orang kemas rumah, kemas dapur, angkat kain di jemuran. Tapi yang tak tahan anak buah aku si wanie tu pun ada jugak. Aishh nakal dan ligat orangnya. Selalu kena jegil mata. Lama-lama mata yang nak menjegil nih pun dah tak larat dah.

Entah kenapa sejak kebelakangan ini, aku tidak dianugerahkan perasaan. Tak ada rasa apa-apa. Dan kadang-kadang aku tak tahu nak beriaksi macam mana. Kalau ada mana-mana hati yang terasa dengan sikap aku ini, aku mintak maaf banyak-banyak. Aku tak bermaksud nak menyakitkan hati sesiapa.