Khamis, 29 September 2011

ADA HIKMAH KOT

1 Oktober 2011, tarikh keramat tu. Dengan RASMI nya aku ditukarkan daripada Bahagian Program ke Bahagian Perkhidmatan Korporat (Admin). Hulawehh. Bagus juga sebab karisma diantara aku dengan boss aku yang ala-ala tu agak pudar kebelakangan ini. Dan maksimanya minggu-minggu akhir ini aku amat tidak boleh belah dengan perangai dia yang pada akulah AGAK MENYERLAHKAN KEGAMPANGAN TAHAP KRONIK. Nasib baik dia sedang sebok ke hulu dan hilir menempel muka dengan Encik Taukeh dalam majlis kawin anak Taukeh. Hahaha tah apa-apa tah. Yelah dia kan perasan dia tu orang kanan Encik Taukeh. Hahaha, aku ni kalaulah boleh aku tak nak berselisih dengan Encik Taukeh pun. Bukan apa, kalau selalu sangat nampak nih tidak menjamin masa depan wooo. Salahnya tetap ada cuma cepat atau lambat sahaja. Betul tak?

Selasa, 27 September 2011

KENAPA AKU MASIH BUJANG

Hmm kalau nak dikira dengan jari tangan umur aku nih dah kena guna 4 pasang tangan dah nih. Aku baru jer saja nak cecah 3 siries ke 4 siries, itupun dah ramai yang dok pakat panggil aku ‘andartu’. Holawehhh aku nih andartu kelas atasan tau. Slogan aku tahun ini, biar ANDARTU asal ADA SESUATU. Hehehe

Mak aku dan makcik-makcik aku selalu tanya…..bila aku nak kawen? Hmm no komen lah ek. Tapi hari ini aku agak berminat untuk KOMEN kenapa aku TIDAK. Hmm bukan sengaja melambatkan hal-hal KAWIN tu, sebabnya AKU MEMANG TAK NAK KAWIN.
Dua sebab SAHAJA kenapa aku TAK NAK KAWIN.

1.   Simpanan masih TIDAK MENCUKUPI
Macam mana yang korang kenal aku, aku nih kan ‘duitlistik’. Duit, wang, RM, $ dan apa sahaja yang berkaitan dan seangkatan dengannya adalah no 1. Haa nilah sebab utama aku..simpanan tidak cukup lagi. Bukan simpan untuk kawin, tapi……
a)   Aku belum dapat menyimpan 100,000.00 as fix deposit
b)   Aku belum dapat membeli rumah idaman di Subang Permai
c)    Aku belum dapat membeli saham DIGI dan mana-mana saham yang segah dengannya sebanyak 5,000 lot setahun
d)   Aku belum dapat maintain simpan paling hampeh 5,000.00 sebulan


2.    LELAKI sekarang NO CLASS
Aku ini amat mementingkan kualiti. Penting, sebab aku nak tengok hari-harikan mestilah rupa, keduanya sikap. Hmmm kalau rupa jer macho tapi perangai hancor pun tak boleh belah. Dan yang teramat PENTING, mestilah asset yang dia ada. Duit aku, adalah duit aku. Duit dia ADALAH DUIT BERSAMA. Aku taklah melampau sangat macam sesetengah orang lain tu, duit aku, duit aku. Duit dia, duit aku jugak. Ohhh MUNGKIN TIDAK. Aku agak berperikemanusiaan jugalah kan. Setakat hari ini aku belum berjumpa. LELAKI sekarang tak ada cirri-ciri tersebut. Kalau muka macho, badan perkasa, pakai baju pun saiz ‘S’ untuk tunjukkan ketulan otot-otot tapi sayang auwww lah pulak, contohnya banyak kan. So tak perlu aku sebut satu-satu, sebab manusia jenis ini kelas sentapnya tahap DEWA. Kang ada yang terkecik hati. Tak tahan MAK dengan mulut dorang paten macam ni, hahaha macam cilaka. Hehehe   
Ada jugak yang ada rupa tapi poket tak berapa ada, hmmm suruh belanja minum pun dia punya gabra mengalahkan nak belanja makan kat hotel 5 bintang. Hahaha tak macho langsung.
Itulah antara sebab kenapa aku memilih untuk solo hingga ke hari ini. SENANG CERITA AKU TAK NAK MENYUSAHKAN DIRI DAN ORANG LAIN JUGA.

Jumaat, 23 September 2011

TIPS MENYEMBUHKAN HATI

Patah hati boleh sahaja dikategorikan sebagai masalah jiwa. Sehingga ada yang berpendapat cara untuk merawatnya memerlukan terapi dan kaunseling.
 
Patah hati boleh sahaja terjadi kepada sesiapa dan bila-bila masa tetapi yang penting harus disedari bahwa perjalanan hidup kita tidak berhenti sampai disitu, ada yang lain menunggu anda. Kualiti anda sebagai manusia dilihat dari bagaimana anda bersikap terhadap satu masalah. Justeru itu aku cadangkan bagaimana menyembuhkan diri dari patah hati dan mengganti hari-hari yang muram dengan semangat baru.

Bukan sahaja untuk kalian, ini adalah persiapan untuk diri sendiri juga. Manalah tahukan, hari ini kita disenangi esok belum tentu …. Hehehe


1.BERSAHABATLAH

Bersendirian ketika sedang bersedih bukan cara yang terbaik, luahkan kepada seorang sahabat yang anda percayai. Memang betul, masa sedih inilah anda suka menyendiri dan mengasingkan diri. Lebih tepat tidak mahu diganggu. Memang perlu waktu-waktu ini tetapi jangan terlalu lama sehingga ia bisa menghilangkan diri anda di dalam kesedihan itu. Tapi untuk mengembalikan keceriaan dan semangat, anda harus selalu bersama orang lain seperti sahabat atau keluarga. Bukan untuk dinasihati tapi untuk mengeluarkan tenaga negatif dari tubuh. Maksudnya daripada anda menghabiskan tenaga dengan menangis dan meratap seorang diri akan lebih bagus jika anda jalan-jalan bersama sahabat menghibur diri.

2. MEMBACA

Membaca buku, majalah atau tips motivasi di internet secara tidak langsung dijangka dapat membantu kita menyelesaikan masalah. Buku yang bagus akan memancing imaginasi dan membuat anda asyik sendiri dan melupakan sementara waktu kesedihan anda. Ingat patah hati tidak punya ubat yang khusus  selain waktu, jadi dengan menghabiskan waktu secara positif sedikit demi sedikit kesedihan anda akan terhapus.

3. JANGAN GOPOH CARI PENGGANTI
 
Ketika sedang sedih kadang kita mudah jatuh cinta dengan orang lain. Sabar dahulu, jangan tumpahkan masalah anda kepada orang lain. Terjebak dengan orang baru akan membuat hidup anda menjadi lebih huru-hara. Alangkah baiknya jika anda merenung seketika dan mengenang ‘bekas anda’ dari sisi positif. Dan dikemudian hari ketika bersama dengan yang lain, anda tidak akan mengulang kesalahan yang sama.


4. TEGAS

Jika memang sangat sulit melupakan ‘bekas’, bersikap tegaslah pada diri anda sendiri. Hapus segala yang berhubungan dengan dia mulai dari facebook, twitter, nomor telepon, gambar-gambar dan segala sesuatu yang mungkin mengingatkan anda kepada ‘bekas’.

5. BERSUKAN

Ketika bersukan, tubuh akan mengeluarkan zat-zat beracun yang dihasilkan ketika stres. Jadi bersukan membantu tubuh lebih rileks dan suasana hati anda akan lebih aman damai. Bersukan akan membuat anda lebih percaya kepada diri sendiri dan bermental positif.

6. MENULIS

Menzahirkan kata-kata melalui tulisan atau luahan kepada teman adalah salah satu pelepasan tenaga negatif tubuh. Setelah kata-kata dalam hati terluah, biasanya badan jadi lebih rileks, pikiran jadi tenang dan ingatan kepada ‘bekas’ tiada membawa erti apa-apa lagi. Sambil menulis anda juga akan terfikir bahwa ‘bekas’ anda itu memang bukan yang terbaik untuk anda. Dan bila sampai satu tahap nanti, anda akan terfikir, dia layak mendapatkan yang lebih baik dari anda dan segala marah, dendam akan terhapus. Hmmm BETUL ke?
 

Isnin, 19 September 2011

SEPARUH NYAWAKU PERGI

Sesuatu yang bukan milik kita, akan TETAP BUKAN MILIK KITA walau jaga tahap nak gila. Hahahaha untuk statement itu bye-bye NIKON D90 opis. Dan secara rasminya aku bukan lagi jurugambar. Tetapi aku tetap lah JURUGAMBAR untuk diri sendiri. Biarlah kalau ada yang cakap gambar yang aku ambil tu TAK CANTIK. Tak jadi apa pun. Tak ada siapa pun yang boleh rampas apa yang ada dalam otak aku nih. Hmmm itupun nasib baik 'dia' tak boleh format balik otak aku nih biar kosong ek. Kalaulah boleh...................... hmmm harus aku sendiri pun dah beberapa kali format balik kot. Hahaha. BENGONG lah.
Ada sesiapa yang bermurah hati nak hadiahkan kat aku sebiji NIKON??? owhh TAK ADA ek. Hahahaha







Sabtu, 10 September 2011

SEPI

Laut, Pantai, Hutan Bakau, Matahari tua masih lagi bertakhta dihati dengan hebat. Antara sesuatu yang sering membuat aku berdiri dialam nyata. Terpaku dan membisu........ kiranya inilah antara barisan peneman sepi dikala ditinggalkan keseorang nanti ya.


PESANAN BUAT YANG SUKA MENGHISAP PAYUDARA ISTERI

UNTUK 18 SX SAHAJA
Cemas dengan tajuk entry kali ini??? Tak perlu cemas sangatlah ya. Rata-rata yang membaca entry aku ini pun semuanya sudah lepas level 18 tahun ke atas. Aku mengambilnya di dalam artikel masa aku mencari info lain tadi. Buka saja internet, macam-macam pasal SEX yang keluar. Aishh internet zaman sekarang nih. Tapi aku baca juga lah untuk menambahkan informasi otak sebelah kanan sekali. Hahaha.  Ini bukanlah bererti korang boleh ugut pasangan korang untuk berenti merokok tau. Suruh dia jaga kebersihan mulut saja sudah.

Radang payudara, walaupun tidak merbahaya berbanding kanser payudara, wajib juga mewaspadainya. Apalagi bila suami anda seorang perokok atau seorang yang tidak peduli dengan kesihatan mulut. Berikut merupakan ingatan kepada si suami yang suka menghisap payudara isteri. Meskipun kurang popular dengan kanser payudara, mastitis payudara juga wajib dikenali untuk usaha pencegahan kerana jika sudah diperingkat akut, boleh mengakibatkan kesan mudarat kepada payudara.

Istilah mastitis payudara bererti radang pada payudara. Gejalanya bermacam termasuk adanya benjolan di payudara. Banyak hal yang menyebabkan terjadinya radang ini termasuk kewujudan kuman.

Bila diumpamakan, payudara itu bagaikan pohon yang mempunyai batang, dahan, dan ranting. Bayangkan saja betapa rumit rangkaian pengikat, saluran, dan kelenjar penyusunannya. Oleh sebab itu baik lelaki atau pun perempuan wanita wajib menjaga bahagian tubuh yang satu ini dengan baik untuk mengelakkan kemungkinan berlakunya mastitis.

Bukan sekadar hanya anda sebagai isteri, perempuan, wanita, gadis pemilik payudara yang harus menjaga kebersihan, pasangan anda juga mesti menjaga kesihatan mulut, jika ia sudah terbiasa menghisap puting payudara anda saat berhubungan seks. HAHAHAHA