Jumaat, 30 Disember 2011

TERIMA KASIH TUHAN

Bangun saja tidur aku dah mula terfikir-fikir. Kalau aku ada kat tempat dia, kene berenti kerja 24 jam. Mana aku nak pergi ya. Buntu seketika. Balik kampung tanam jagung@cili?? hutang-hutang aku?tanggungan aku?kalau setakat nak makan dan tempat tinggal insyallah. Aishh menyesal aku berhutang, tapi kalau aku nk tunggu cash baru beli harta memang sampai sekarang aku tak berharta.
Kejadian seumpama ini bila-bila masa boleh berlaku pada kita, bila-bila boleh berlaku pada orang yang kita sayangi. Aku terkejut. Orang yang selalu bibirnya sentiasa zikirkan ALLAH s.w.t tapi sikapnya amat memalukan. Tidak dapat mengawal diri bila di dalam keadaan marah. Aishhh. teringat aku pada sebaris ayat yang entah di mana aku membacanya. 'orang yang paling kuat adalah orang yang dapat mengawal amarahnya'..

Masa ini baru terasa, oh betapa bagusnya aku ini. Bab harta sah-sah aku kalah, tapi kalau bab lain aku menang. Aku masa ada rasa hormat dan belas kepada orang lain. Bab agama.... yalah aku buat juga yang 5 waktu tu walaupun ada juga yang tertinggal heeee, tapi tidaklah sentiasa berzikir, tak reti nak bercakap hal-hal agama. Tapi alhamdulillah aku dipeliharanya. TERIMA KASIH TUHAN.

Tiada ulasan: