Selasa, 27 September 2011

KENAPA AKU MASIH BUJANG

Hmm kalau nak dikira dengan jari tangan umur aku nih dah kena guna 4 pasang tangan dah nih. Aku baru jer saja nak cecah 3 siries ke 4 siries, itupun dah ramai yang dok pakat panggil aku ‘andartu’. Holawehhh aku nih andartu kelas atasan tau. Slogan aku tahun ini, biar ANDARTU asal ADA SESUATU. Hehehe

Mak aku dan makcik-makcik aku selalu tanya…..bila aku nak kawen? Hmm no komen lah ek. Tapi hari ini aku agak berminat untuk KOMEN kenapa aku TIDAK. Hmm bukan sengaja melambatkan hal-hal KAWIN tu, sebabnya AKU MEMANG TAK NAK KAWIN.
Dua sebab SAHAJA kenapa aku TAK NAK KAWIN.

1.   Simpanan masih TIDAK MENCUKUPI
Macam mana yang korang kenal aku, aku nih kan ‘duitlistik’. Duit, wang, RM, $ dan apa sahaja yang berkaitan dan seangkatan dengannya adalah no 1. Haa nilah sebab utama aku..simpanan tidak cukup lagi. Bukan simpan untuk kawin, tapi……
a)   Aku belum dapat menyimpan 100,000.00 as fix deposit
b)   Aku belum dapat membeli rumah idaman di Subang Permai
c)    Aku belum dapat membeli saham DIGI dan mana-mana saham yang segah dengannya sebanyak 5,000 lot setahun
d)   Aku belum dapat maintain simpan paling hampeh 5,000.00 sebulan


2.    LELAKI sekarang NO CLASS
Aku ini amat mementingkan kualiti. Penting, sebab aku nak tengok hari-harikan mestilah rupa, keduanya sikap. Hmmm kalau rupa jer macho tapi perangai hancor pun tak boleh belah. Dan yang teramat PENTING, mestilah asset yang dia ada. Duit aku, adalah duit aku. Duit dia ADALAH DUIT BERSAMA. Aku taklah melampau sangat macam sesetengah orang lain tu, duit aku, duit aku. Duit dia, duit aku jugak. Ohhh MUNGKIN TIDAK. Aku agak berperikemanusiaan jugalah kan. Setakat hari ini aku belum berjumpa. LELAKI sekarang tak ada cirri-ciri tersebut. Kalau muka macho, badan perkasa, pakai baju pun saiz ‘S’ untuk tunjukkan ketulan otot-otot tapi sayang auwww lah pulak, contohnya banyak kan. So tak perlu aku sebut satu-satu, sebab manusia jenis ini kelas sentapnya tahap DEWA. Kang ada yang terkecik hati. Tak tahan MAK dengan mulut dorang paten macam ni, hahaha macam cilaka. Hehehe   
Ada jugak yang ada rupa tapi poket tak berapa ada, hmmm suruh belanja minum pun dia punya gabra mengalahkan nak belanja makan kat hotel 5 bintang. Hahaha tak macho langsung.
Itulah antara sebab kenapa aku memilih untuk solo hingga ke hari ini. SENANG CERITA AKU TAK NAK MENYUSAHKAN DIRI DAN ORANG LAIN JUGA.

Tiada ulasan: