Jumaat, 12 Ogos 2011

SELAMAT HARI LAHIR MAK...

Semalam adalah merupakan hari lahir Mak aku. Si Ika yang sms suruh aku call dan cakap selamat hari lahir Mak. Hmmm teruk betul aku ni rupanya ya. Itu pun aku boleh tak ambil pot. Masa bercakap dengan mak tadi. "alahai itu cuma tarikh yang tiada membawa apa-apa maksud pun" selamba saja mak bersuara. Aishh dalam maksudnya tu.

Ituari aku MC, tekanan darah aku ni dah mula tak menentu. Kejap turun kejap nanti naik balik. Aku rasa macam aku nih sihat sangat hari ni, tapi kadang-kadang aku boleh nampak bintang-bintang setiap kali pejam mata. Hmm tah apa-apa tah. Semalam lepas buka aku klinik yang terletak di Pekan Kampung Baru Subang, tekanan darah dah berkurangan. Itu sajalah klinik panel yang aku tahu selepas Darul Ehsan Medical Centre (DEMC). Yang lain-lain aku tak pernah ambil tahu pun.

Penyakit lama, susah nak lelap sudah kembali. Aku selalu terjaga tengah malam merenung siling dengan mata terkedip-kedip. Golek kiri-golek kanan, lepas tu tak tau nak tergolek sebelah mana lagi. Termenung, berfikir dan termanggu sendiri..

KERJA
Aku telah ditugaskan untuk mengumpul laporan-laporan sambutan HARI PENEROKA yang telah dianjurkan diseluruh negara. Aku perlu membaca dan banyak bahagian perlu diedit. Hahaha part yang paling aku menyampah sebenarnya. Aku sudah menerima laporan-laporan yang aku perlukan tu bermula hari Isnin yang lalu. Cuma beberapa orang yang masih tidak menyerahkannya termasuk 'boss aku'. Lepas tu boleh sound-sound aku lagi 'jangan le letak nama aku belum bagi laporan lagi'. Hahahahahaha..........aku nih boleh kompromi sangat ker. M A N G K U K melampau!!!!!!!!!!!!    


Tiada ulasan: