Jumaat, 15 Julai 2011

JULAI YANG BASAH

Sudah 2 hari berturut-turut hujan di kala aku merempit ke tempat kerja. Buah hati baru memang aku tak bawak balik rumah. Basuh bersih-bersih parking di pejabat sahaja. Aku tak sanggup tengok calar-calar halus yang ala-ala mural kuno mencacatkan dia. Cikgu depan rumah tu bela kucing lagi ramai daripada anak-anak dia sendiri. Kalau hasil buangan belaannya tu jangan cakaplah, merata-rata. Hingga mewujudkan aroma haruman yang menyakitkan hati. Kesukaan belaan cikgu tu lepak-lepak atas kereta kami, cakar-cakar dan tidak ketinggalan kencing sana sini. Aishh patutlah tayar kami tak tahan lama.

Hari ini motor legenda mak tu buat hal. 2 kali aku terberhenti di tempat-tempat yang agak berisiko besar untuk digilis. Aishh. Spark plug masuk air. Masa bawak nouvo dulu, aku tak perlu fikir spark plug basah kena air, sebab plug si nouvo tu berada di dalam. Hahaha. Dah terbiasa, memang macam tu.

Pagi ini dapat hadiah sepotong kek secret recipe daripada 'kembarku awal sehari'. Hahah dah tua sangat aku ni rupanya ya. Patutlah semua dah out. Tak lama lagi betul-betul out lah nih. Harus ada yang suka dan bertepuk tangan. Hmmm

Rumah Peneroka FELDA dulu-dulu vs rumah generasi FELDA sekarang. Kalau yang dulu boleh hidup, kenapa yang sekarang TAK BERAPA BOLEH NAK HIDUP!


  

Tiada ulasan: