Jumaat, 4 Februari 2011

SELAMAT BERCUTI CNY 2011

Satu Malaysia bercuti hari ini bersempena dengan cuti Raya China. Cuti panjang tu, sampai Ahad. Aku jam 10.30 dah sampai rumah Mak. PLUS Hiway merupakan hiway paling lembab di musim-musim perayaan seperti ini. Semua kereta jalan macam siput. Kejap jalan lepas tu berenti, lama pulak tu. Dari Bukit Beruntung ke Bukit Tagar pun sampai sejam. Melampau.

Hajat dihati nak mengecat rumah mak tadi tak kesampaian. Semua kedai cat pakat-pakat tutup. Cina Behrang tu yang selalunya tak pernah tutup kedai, tutuplah pulak. Aku meneruskan aktiviti biasa saja. Menyapu sampah dan membakarnya. Siap dengan pagar  reban ayam Cik Berahim  yang duduk belakang rumah Mak tu aku bakar sekali. Hehehe kalau dia tahu sah-sah  kena marah aku nih. Hehehe opss sorry, tak perasanlah Cik Berahim.

BUAH HATI
Dia dah ditukarkan dengan gearbox lain dengan kos RM330. Kalau dikumpul-kumpul duit maintanance dia sejak akhir-akhir ini, dah boleh beli beberapa jongkong emas dah ni. Tadi mengujinya di hiway Bukit Tagar ke FELDA Sg Tengi. Ok lah. Cuma gear satu tu susah sikit nak masuk. Aku dah pasang niat yang WIRA ini akan diserahkan kepada Mak Mok lepas bulan Jun nanti. Kita tunggu ya lepas Jun tu, jadi tak aku bagi dia. Standardlah aku nih. Buah hati sendiri tu BRO. Sayangnya lain macam. Hahaha. 

Tiada ulasan: