Sabtu, 5 Februari 2011

FIRST JOB IN 2011

Sebelum jam 10 pagi tadi aku sudah sampai di depan rumah orang bertunang tu. Hahaha aku bukan pernah ambik gambar orang bertunang pun. Redah sajalah kan. Kita ni selagi tidak mencuba kita tak akan belajar tentang sesuatu. Emm aku tidak meletakkan harga tinggi pun untuk hari ini. Pertama sebab kakak dia kawan aku. Aku berada situ pun dari jam 10 pagi hingga jam 1.00 petang. Lepas tu aku ke rumah Paman pulak. Anak dia bertunang juga. Aku diminta ambil gambar juga tetapi bukan dengan bayaranlah. Sedekah amal jariah. Itupun sebab bibik-bibik aku bising. Mata duitan katanya. Hahaha, bukan mata duitan... 'duitlistik'.

Hari ini saja ada 3 rumah kenduri. Pertama rumah Wak (kakak abah). Kenduri akikah. Kedua, rumah Paman (adik Mak) Kenduri bertunang. Ketiga rumah Liana (kawan aku) adik dia bertunang. Hmm dari tadi asyik minum air sirap. (sirap rumah kenduri best ooo) Makan nasinya tidak juga. Sampai rumah Mak baru makan nasi. Huhuhu. Sempat menghantar Kak Ida ke Tg. Malim. Dia harus pulang ke Rawang hari ini juga. Aku menawarkan diri untuk hantar dia sampai depan pintu rumah, dia tak mahu pula. 'Ko balik lambat sangat, kesian anak-anak aku yang tinggal kat umah tu'. Huhuhu yelah dia ada anak yang harus dijaga makan pakainya. Bukan bujang macam aku. Balik jam 2 pagi pun ok. Ha sampailah angin gila ni. Nak balik jam 2 pagi.

Tiada ulasan: