Isnin, 14 Februari 2011

BANGSAKU

DAYA SAING ORANG MELAYU JATUH MERUNDUM HINGGA KE TAPAK KAKI. Jangan berkecil hati dengan statement aku kali ini. Tetapi memang itu adanya. Bangsa asing kalau berniaga walau kedainya hanya bersebelahan meja, meniaga pula benda yang sama masih boleh hidup aman sejahtera dan boleh jadi kawan baik pula. Bangsa aku ini jangankan sebelah meja. Seberang kedai pun kalau boleh nak berbunuh-bunuhan. Walaupun kedai orang tu jual benda yang lain dari yang dijualnya. Kalau jual benda yang sama, ada pulak yang kena SANTAU nanti tu. Itu belum masuk bab yang ampu-mengampu. Ishh MELAMPAU TAHAP BABUN SUNGGUH.


KESIANKAN. Bangsa yang HEBOH MENCANAGKAN kononnya BANGSA BERDAULAT begini pula laluan hidupnya. Kerana TAMAK dan terlalu mengejar DUNIA sanggup mengadai JATI DIRI. Tak perlu aku cerita disini dan aku amat yakin kalian tahu apa sebenarnya yang aku maksudkan. Cehh sebab itulah meniaga tak lama bungkus.

VAN HIJAU
Hari ini aku jadi makanik dia. Sempat menukar jantung dia dengan yang baru (bateri) Yelah memang dah perlu sangat menukarnya pun. Bateri dia RM140. Hmm boleh tahanlah harga dia tu. Bengkel yang aku selalu pergi tu tutup pulak tadi. Terkial-kial aku dibakar panas tadi. Jiran-jiran yang duduk dikiri dan kanan asyik memandang saja. Eleh macam pelik pulak kalau perempuan jadi makanik. Zaman sekarang apa ada halkan. Ituari masa aku memotong kayu untuk buat lantai dalam van ni pun dorang ushar tak hengat. Ehhh APA DA.... 

Tiada ulasan: