Sabtu, 29 Januari 2011

THE FASTER

Berkesempatan menonton wayang di Jusco Bukit Raja tadi. 'FASTER'. Hmm cerita kali ni tak kelakar tapi penuh dengan aksi-aksi ganas. Tak sesuailah dengan orang-orang yang DALAM HATI ADA TAMAN. Tapi aku suka juga sesekali menganaskan diri begitu. Masa mula-mula nampak hero ni, dalam hati tertanya-tanya. 'berapa peratuslah badan dia ni berlemak agaknya. Rasanya semua otot-otot jer.' Hahaha. Cerita ini berkisar tentang nilai kasih sayang seorang abang kepada adiknya yang mati disembelih didepan mata sendiri. Macam mana seorang abang yang terpaksa bertindak kejam terhadap orang-orang yang bersubahat dengan komplot itu.

Ada lagi ke orang-orang macam ni di atas bumi ALLAH ini. Bukan ke ...........'kasihnya SAUDARA MASA BERADA....'. Hmm no komenlah kan. Dalam kehidupan ini macam-macam boleh jadi. Semuanya tak boleh dijangkakan oleh akal.

Rindunya nak balik menjengah rumah di Bukit Beruntung. Apalah kabar dia. Sudah bertahun-tahun aku tinggalkan dia sepi begitu. Mak & Abah dan kak ila ada jugalah datang menjengah. Tapi aku ni saja yang tak sampai-sampai. Macam rumah orang lain ajalah pulak.




Tiada ulasan: