Khamis, 6 Januari 2011

DAY ONE & TWO AT NEGERI DIBAWAH BAYU

Baru berkesempatan untuk update di sini. Masa mula-mula sampai sini dapat 3G. Tapi masa tu aku busy melampau. Hari ni line tak cun pun. Tapi hati dah gedik-gedik nak update juga. Layan lah ek.

Perjalanan dari Shah Alam ke FELDA Sahabat cukup menjengkelkan. Jauh dan memenatkan sendi-mendi otot. Janganlah sesiapa pun berkahwin dengan orang sini. Nak hantar pengantin nanti harus menitis air mata. Aku pernah ke sini pada tahun 2008. Masa tu rombongan kami agak kecil. Cuma beberapa orang insan terpilih sahaja. Tapi masa tu aku naik kapal terbang tentera 'charlie' Lebih seronok sebab aku boleh jalan-jalan dalam tu. Pergerakan dan makanan disini agak menyeksakan. Berjalan kaki dari FELDA Resident ke FELDA Sahabat. Makanan pula, aduihh banyaknya dorang letak PAK AJI. Mujur hanya 3 - 4 hari di situ.

Kali ini aku menumpang dirumah guru PDK kenalan kami dulu. Hmm makanannya simple tapi aku suka. Kenalah dengan selera aku ni. Alhamdulillah. Dan yang paling best, aku boleh mendobi setiap hari. Terima Kasih Mak Angkat. Kejap-kejap lagi aku nak keluar mencari ikan dan sayur untuk mak angkat aku masak. Nak cari si ketam sebab anak dia teringin nak makan. Aku menumpanglah, apa lagi kan.. 

Tiada ulasan: