Sabtu, 18 Disember 2010

SAHABATKU

UNTUK SAHABATKU TERATAI.

SAHABAT. Apa sebenarnya maksud. Kalau diterjemahkan dari bahasanya. Seorang kawan. HANYA KAWAN. Tetapi kalau diterjemahkan pengertiannya cukup besar dan sukar pula dinyatakan. Terlalu bombastik pula penghayatannya. Itu adalah pandangan peribadi aku. Sememangnya aku kalau menilai sesuatu itu terlalu berlebih-lebih pula. Itulah nilai seorang sahabat pada aku. Terlalu tinggi darjatnya. Sukar mencari 2 dan 3 selainnya. Setiap seorang didatangkan dengan pelbagai rupa dan tingkah. Ya, yang mana semuanya ada nilai tersendiri. Pernah ke kalian membeli seorang sahabat di pasar raya atau pun gedung-gedung mewah. Kalau barang CAP SAHABAT itu mungkin juga. Hahaha

Seorang sahabat, sedang melalui detik-detik sukar. Yang mana aku hanya mampu berdoa untuknya. Aku ingin sekali membantu sedaya upaya selagi aku bernafas, namun keterbatasan kederat mengekang niat. Cuma aku berharap sahabat aku yang seorang itu bertabah selalu. Mudah-mudahan ALLAH menitipkan rahmat buatnya disetiap langkah dan usaha. Hari ini seorang sahabat ini bergenang air mata, satu ketika nanti dia akan bergenang air mata tetapi yang bahagia. INSYALLAH. Kalau dia membaca upload aku kali ini akau berharap dia mengerti.  Aku ingin dia menjadi seorang yang kuat dan bersemangat seperti tsunami, tetapi dalam hatinya biarlah dingin dan mendamaikan. Jauhilah sifat SOMBONG DAN ANGKUH hendaknya. AMIN... 

*sumber gambar Ted Adnan & Bazuki Mohammad(Internet)

Tiada ulasan: