Ahad, 15 Ogos 2010

PUASA KELIMA & PASAR MALAM

Pejam celik-pejam celik dah lima hari umat Islam disini berpuasa. Aku saja baru setengah hari. Hmm jenuh le aku ni nanti.  Hari ini baru terasa meniaga di pasar malam ni penat melampau ya. Tangkap pinggang dan sendi mendi segala. Mujur juga orang tak ramai, aku tiba-tiba diserang FLU. Sungguh tak selesa. Balik pasar terus bermandi-manda dan bermalas-malas atas katil. Wahh seronok betul.

Esok aku masuk pejabat baru tu. Nampaknya aku kena standby bantal kecik untuk alas duduk. Maklumlah, meja aku tak siap-siap lagi. Duduk bersila sajalah aku ni sambil mengadap laptop. Menyampah betul. Boss-boss semua dah dapat bilik dan meja sendiri, boleh lah mulakan kerja masing-masing yang eksekutif ni nak buat apa aku pun tak tahulah. Main batu seremban dan congkaklah agaknya. Tapi kalau boleh best jugak kan.

Tiada ulasan: