Selasa, 17 Ogos 2010

PUASA KEENAM & SESI MOTIVASI DIRI

Dari pagi aku tak ada mood kerja. Tempat duduk pun masih tiada. Kabarnya esok baru mereka memulakan kerja-kerja memasang. BENGANG betul. Dari pagi aku berulang-alik dari Wisma ke Sec 9. Aduihh. Kering betul tekak. Tengahari sikit semua Unit Program kena masuk mengadap Dato'. Lama pula dia menyampaikan amanat dan sesi sindir menyindir. Aku cuma mendengar. "..........kita ini, kalau tuhan murahkan rezeki sedikit, jangan mudah lupa diri. Jangan ingat diri tu dah kaya sangat dan sombong. Pegang cakap saya.... kita ini hanya FAKIR yang sentiasa mengharapkan bantuan dari ALLAH swt. Jangan sombong......bla,bla,bla...."

Aikkk kata-kata itu seharusnya dinyatakan untuk siapa. Kami ke? adakah kami tergolong didalam orang-orang yang kaya raya...dan sombong. Anehh sungguh. Cukup halus bahasanya hingga kadangkala amatlah sukar dimengertikan. Barangkali dia hanya mahu kami mendengar luahan rasanya yang tidak mampu diungkapkan dihadapan orang yang dimaksud. Hmmm apa-apa sajalah kan. Aku sedang sebok meneliti keperluan pejabat daripada keperluan yang sebesar-besar, hinggalah yang sekecil-kecilnya zarah. Semua harus disenaraikan. Yang aku tak mungkin akan terlupa walau sepincing pun. AUTOMATIC AIR FRESHENER. Aku nak order 10 buah untuk setiap sudut. Huhuhu

Tiada ulasan: