Selasa, 3 Ogos 2010

PEJABAT BARU SEC 9

Aku masuk pejabat tadi. Tepat jam 9 pagi dah kena panggil mesyuarat dengan Dato'. Laaa lupa pulak aku. Ada 4 orang staff baru yang melapur diri Isnin tempohari. Ada seorang event manager baru masuk. Aku tengok orangnya biasa-biasa saje. Senyum sentiasa. Yelah belum kena marah lah katakan ye tak. Tunggu seminggu dua lagi ya. Dato' dah berpesan pada aku dan kawan-kawan yang biasa buat event. Jangan beri kerjasama dan buat masalah sikit biar dorang mengelabah. La macam ini punya boss pun ada ke. Mana pulak kitaorang nak buat dia cam tu kan. Kalau dia komited dengan kerja, mengapa pulak aku harus menyombong dan berniat tak baik kan. Aku tetap akan tolong. Hahaha alhamdulillah, ada juga orang yang sesuai dengan jawatan tu. Selamat jugak aku ni. Esok merupakan ujian pertama untuk 4 orang baru tu. Mendapatkan keahlian sebanyak 1k di UiTM Shah Alam. Dan kami tidak diturunkan langsung. Tengok jer sudah.

Aku berkesempatan membuat visit di office baru seksyan 9 tadi. Tak cantik lah. Macam pejabat lama di See Hoy Chan jer. Aku sudah update Dato' barkenaan progress renovation pejabat. Bukan untuk menganiaya sesiapa tetapi dia sudah mengarahkan aku untuk memindahkan semua harta benda Syarikat. Mahu tidak mahu aku terpaksa update dia mengikut cerita sebenar. Dia marah pulak dan esok dia sendiri akan turun. Pejabat baru itu masih tongang langgang. Kalau nak pindah 15 Ogos ni maacam terkedu-kedu juga lah. Tengok esok angin dia macam mana. Nasib tak baik, monitor pejabat baru ni akan bertukar tangan. Budak baru tu lembab maksima. Patut pun Dato' mengamuk dan jerit 'ko ni sekolah sampai darjah 5 ke 6?' Mak... kalau aku dah tak lalu makan seminggu dah nih. Balik dari visit tu sempat makan ABC di Seksyen 2, kedai rasa sayang. Wahh sedap gila ABC dia.

Adik aku si IKA tu demam pulak. Kesian dia dari jam 6 petang sms aku mintak aku temankan ke klinik. Ditambah pulak ada bintik-bintik merah di seluruh badan. Dia risau bukan main. Aku pun risau jugak. Bebudak dirumah ni walaupun sudah bekerja tapi masih dibawah jagaan aku. Aku ni kan PENGAWAS pada dorang. Ada apa-apa masalah Mak Abah mesti cari aku dulu. Kalau marah pun aku yang kena dulu. Si Fara pulak buat hal. Dia biarkan IKA balik naik bas sedangkan dia ke tempat kerja selalunya berkereta bersama. Wahh ringan je tangan aku ni. Patutlah dari tadi gatal je tapak tangan ni. Nak melempang orang rupanya.

Nasib dia baik, masa aku berangin tadi dia tak menjawap sepatah pun. 'Gua tengok dia makin kecik je bro'. Kalau tak haruslah kena sepak tadi tu.

Tiada ulasan: