Rabu, 11 Ogos 2010

HARI PERTAMA PUASA 2010

Hari  ini merupakan hari pertama umat islam di Negara ini menjalani ibadah puasa. Hehehe aku, awal-awal lagi dah raya. Berjaya berpuasa hingga jam 1.30 tengahari. Wahhh jadi tukang masak dan tukang rasa juga aku ni. Semua orang di dalam rumah ini berpuasa. Tergolek-golek aku tengok dorang siang tadi.

Kereta aku sudah pulih. Tiada lagi bunyi-bunyi pilu yang kedengaran di dalam enjin tua tu. Wah hari sabtu dah boleh bawa balik kereta tu. Boleh juga cuba memecut di hiway nanti. Saja nak pastikan sama ada enjin tertinggal ke tidak kalau aku menekan minyak melampau.

Tadi aku jadi tukang masak. Bakar ikan jaket @ ikan cencaru pais. Sedap. Kesihan juga bila tengok si Umairah sudah tahap-tahap nak pengsan petang tadi. Terpaksa didokong ke bilik air sebab tidak larat walau menganggukkan kepala pun. Ishh. Nak suruh berbuka jam sudah menunjukkan jam 6 petang. Mahu tidak mahu tahan saja lah. Aku sekejap-sekejap panggil dia, kalau tidak menyahut aku mendekat dan menggerakkan badannya. Risau melampau aku ni. Yelah kalau tengok pada saiznya, alahai tak sampai hati betul.

Tiada ulasan: