Isnin, 30 Ogos 2010

GOTONG ROYONG DALAM LAPAR

Hari ini, kena menghadiri mesyuarat dengan penduduk setempat di kampung. Merealisasikan hasrat Chairman dengan mengadakan Program Gotong royong Perdana yang melibatkan 100 buah FELDA Seluruh Negara. BOLEH tak BOLEH belakang kira. BUAT TETAP BUAT. Dan Pelancarannya di Felda Gedangsa. Naik gila aku bekerja untuk itu. Ada juga yang ngelat-ngelat balik awal. Hampeh maksima. Kami ni balik jam 12.30 malam tak merunggut pun.

Pagi tadi nyaris terbabas sahur. Sempat terjaga 10 minit sebelum waktu sahur habis. Hahaha sempat minum air dan makan kurma saja. Dan yang 'tu' jugak. Hehehe nasib baik kan. Hmm kepala sakit pulak.

DUIT RAYA

Orang-orang GOMEN semua dapat HABUAN RAYA tahun ini walaupun hanya RM500. Mak Bapak aku pun dapat jugak walau hanya RM350. Aku ini bekerja dengan SWASTA yang kaya raya. Memanglah dengan GAH bagitahu dapat habuan raya separuh gaji bulanan. Tapi ada pakej pulak, 'pilih bulu'. Kalau ikutkan Chairman rasanya dia tak kisah sangat dengan habuan raya ni, dia bayar saja. Tapi yang mencadangkan ni, kenapalah BANGANG SANGAT. Owh ye dia tak perlu membeli apa-apa pun untuk RAYA ini, semua orang SEDEKAH SAJA. Duduk pulak SEBATANG YANG KARA, duit RAYA banyak-banyak pun buat apakan. Itu pasalah dia tak fikir nasib kakitangan dia

Tiada ulasan: