Isnin, 2 Ogos 2010

FELDA JENGKA 7

Semalam aku sampai dirumah lebih kurang jam 10 malam. Setelah berada disana selama 6 hari, terasa sedih pulak untuk meninggalkan dewan orang ramai Felda Jengka 7 tu. Masa nak balik, sempat singgah ke rumah Kak Timah yang menjadi rumah hinggap Tan Sri. Makan nasi dagang di situ. Wahh seronok amat. Program kali ini banyak mengajar aku. Iyelah, gelagat sesetengah orang yang mengambil keuntungan melampau diatas kemurahan Tan Sri aku ini.

Sesetengah BOSS yang cakap saja kuat buatnya HAMPEH. Harap masej kegagalan DIA tu sampai ke minda Dato'. Walaupun kawan tidak semestinya boleh berkerja dengan baik kan. Kami kalau tak kena marah memanglah tak sah. Tapi tak apalah, aku kena marah pada pagi ahad tu pun bukan salah aku. Dato' pun tahu. Aku cuma jadi tempat dia meluahkan kemarahan. Program kali ini tiada reheasal sebab boss aku yang bersuara kuat tu, ikut dato' ke padang dan makan-makan. Dia memang begitu, makan first kerja kendian. MAMPUS betul. Kami pulak kadang-kadang bersarapan pagi pun tidak, selalunya makan tengahari merangkap sarapan jugak. Kadang-kadang yang lain pulak, sarapan pagi betul-betul dan malam nanti baru makan lagi. Teruk betul kan. 

 Kami dapat mandat baru daripada Dato' "lain kali kalau tak ada boss, korang lantik sendiri ketua dikalangan korang dan buat reheasal sendiri." ....'Baik Dato'. Nampak sangat kami ini kalau tak ada BOSS pun kerja boleh jalan. Aku nampak dia kena marah dengan Dato' di tepi padang. Toya gila muka dia. Hahaha padan muka. Aku stress sebab selalu kena menjawap bagi pihak dia kalau Dato' tanya apa-apa. Baik aku saja yang jadi BOSS dia kan? Sanggup memanggil aku kalau dato tanya apa-apa pasal program. Ada jugak aku menyorok masa dia kalut-kalut cari aku. Handphone pulak aku tak jawap. Handphone aku selalu hotline. Ish-ish. Aku dan kawan-kawan masing-masing muka macam janda meletop. Kusut masai dan tension. Makan dan tidur entah macam mana. Huhuhu, harap-harap lepas ini dia tak payahlah buat program. Biar saja kami yang lead. Huru hara hidup kami.
Lepas ini, kami akan sebok menjalankan program dengan pihak UNIVERSITI pulak. Program berbuka puasa. PM telah meluluskan fund sebanyak RM10b kepada pertubuhan kami. Wahh best lah kan. Dan kami kabarnya berpindah ke seksyen 9 pada bulan september ini.

Tiada ulasan: