Selasa, 10 Ogos 2010

DAH NAK PUASA DAH

Pejam celik pejam celik esok dah puasa dah ya. Huhu tahun ni aku tak meniaga jadi bermula esok sampai jumaat aku bercuti balik ke kampung menyambut puasa bersama Mak Abah dan warga Gedangsa. Wah best gile. Dah lama tak dapat buat begitu. Itu pun sebab aku tengok jadual Dato'. Dato pun cuti jugak, jadi aku pun menompang sama lah. Hahaha.



Kereta kesayangan aku berada di Kampung. Si Emi yang operate enjinnya. Setakat ini  sudah menelan kos sebanyak rm950. Nak tercekik aku rasanya. Nampaknya terpaksalah aku meminjam dengan cik ah long ni. Itu baru kos membeli barang-barang. Kos upahnya belum dikira. Kesian pulak tengok si Emi tu. Dah dekat nak raya kene berhenti kerja pulak. 

Oh ya, kami bercadang untuk membakar lemang lagi tahun ini. Maksudnya seminggu sebelum raya aku dah bercuti. Asalnya aku nak sembelih lembu yang ada tu untuk dijual dagingnya. Tapi rupa-rupanya lembu aku tu yang tinggal betina semua. Yang jantan tinggal seekor saja. Owh baru aku tahu. Hehehe. Nampak sangat tak pernah tengok lembu sendiri. 

Mengambil kesempatan ini, aku mengucapkan selamat menyambut ketibaan bulan yang dimuliakan ini. Harap-harap puasa kita tahun ini lebih bererti dan dirahmati ALLAH swt. AMIN. 

Tiada ulasan: