Rabu, 14 Julai 2010

RAHSIA DISEBALIK UNGKAPAN

Kita tak pernah kenal apalagi bertegur sapa dengan orang agung ini. Tapi bila tersebut saja nama dia secara automatik kita akan terbayang limpahan darah seumpama lautan di zaman kegagahannya dulu. UNGKAPAN EMAS yang tersimpan begitu lama menyimpan rahsia yang akhirnya membuka jawapan sendiri. Baru hari ini kita berterima kasih kepada insan yang bermisai kontot ini. Dan secara tidak langsung kita memuji tindakan tegas yang diambil. Agak-agaknya kalian tahu tak kenapa HITLER membunuh si yahudi ini.

Kalau hari ini dia masih bernyawa, aku akan menjadi salah seorang sukarelawan yang dengan senang hati membantunya untuk membunuh si Yahudi. ALLAH HU AKBAR! ALLAH HU AKBAR! ALLAH HU AKBAR!

BLUES FELDA PALONG
Aku tak tahu dari mana datangnya arahan mengatakan program ini berjalan seperti yang dijadualkan. Tiada sambutan daripada warga tempatan. Menelefon pegawai-pegawai FELDA pun susah untuk mendapat jawapan. Macam tak sudi saja tapi malu-malu pula nak memberitahu. CAKAP SAJALAH TAK NAK. Tak perlu aku dan kawan-kawan disini berkerja bertungkus lumus.  Kurang ajau sungguh....

1 ulasan:

Pn. KaChanG berkata...

ceh..malu ler tuh kak..