Khamis, 3 Jun 2010

SOMBONG ADA HARGA KE?

Dalam kedingin pagi aku meredah kesesakan lalulintas di depan terminal 3 Subang. Masa nak mencelah-celah tu ada sebijik kereta waja tak mahu memberi laluan aku mencelah. Aku behenti betul-betul sebelah cermin sisinya. Beri laluan padanya. Eleh tak kemanapun. Bergerak beberapa langkah kura-kura kemudian berhenti balik. Aku memandangnya drivernya dengan muka tak puas hati. Mangkuk tahap MAKSIMA. Rugi sangat ke bagi motosikal melintas depan kereta tak cantik dia tu. Patutlah pun pakai WAJA make-up jer. Hahaha

Unit aku sedang bersiap-siap untuk membuat program hari alam sekitar di Bukit Belacan, Ampang sabtu ini. Aku macam tidak DILIBATKAN sahaja. Ramailah kawan-kawan lama dari pejabat corporat comm telefon bertanya. "Aku tak join lah" simple je jawapan aku. Huhuhu

Dalam hidup ini, setinggi mana tahap pendidikan korang walaupun Phd, Degree ataupun diploma tapi kalau tak ada hubungan baik dengan orang-orang yang berkepentingan dalam syarikat lagi bagus orang yang sekolah darjah enam tapi dikenali ramai. Jangan sombong sangat dengan sijil yang menjadi penyukat peperiksaan tu. Tak kemana pun. Dah lah sombong berlagak pulak. Kalau aku tak bersuara tadi, tak dapatlah bajet dan tak sudah kerja sampai esok. Untuk bantuan kecil aku tadi, aku diminta ambil gambar pada hari kejadian. Hahaha macam lah aku kebulur sangat nak pergi.

Oh yelah, dalam kubur kan sorang-sorang pastu kat dunia ni kira traininglah buat kerja sorang-sorang. Lepas tu, bila dah tak boleh buat mengelupur menyusahkan orang. Baguslah tu.




Tiada ulasan: