Selasa, 27 April 2010

PENAT MENDOBI

Baru selesai mendobi pakaian yang seminggu terperap. Mak aii banyak juga. Lain kali tak naklah simpan sampai seminggu. PENAT.

Hari ini ke pejabat dengan separuh lagi diri berada di rumah. MEMBUTA. Hehehe tadi balik tepat-tepat jam 5.20. Ingat nak membuta barang sekejap tapi hilang mood pulak. Terus ke pasar membeli barang untuk memasak. Tadi aku buat sambal kelapa makan dengan ulam daun selom.

Oh ya kandungan gula dalam darah berada ditahap bahaya. jadi aku sepatutnya sudah memulakan diet yang seimbang. Hihihi. Nak bersukan pun tak ada geng. Nak mendaki gunung tak kuat pulak. Tak akan setiap kali nak mendaki kena telah dadah kot. TAK POWER LAH.

Ha ini aku kenalkan. Yang duduk kiri sekali pakai tudung hitam tu si NURUL, kakak aku Kak Ila ataupun mamanya si EBI, yang kecik ditengah-tengah orang besar tu si EBI dan yang kanan sekali dengan muka sekupang tu adik aku RINA ataupun si Ebi panggil MAK MOK. Dah semua kawan-kawan sekelas Ebi kat sekolah pun panggil dia MAK MOK. Ishh2 kesian tol. Selalu jugak aku dengar dia marah Ebi kalau panggil dia cam tu. Tapi yang dia menyahut jugak tu sapa suruh. Hahahaha.
Agaknya dalam keluarga aku nih memang semua besar-besarlah. Aku tengah tunggu si NURUL tu GEMUk. Macam manalah rupa dia ek. Kadang-kadang aku tengok dia berdiet tak kena tempat. Tulah badan dia terperanjat tu, terus terbantut. Hihihi

Tiada ulasan: