Jumaat, 30 April 2010

PANAS SUAM PILIHANRAYA HULU SELANGOR

Aku sempat mengambil beberapa gambar peribadi sebagai kenangan masa pilihanraya ituari. Bukan selalu di daerah Hulu Selangor ada pilihanraya kecil seperti ini. 

Bermaksud orang yang memegang jawatan di daerah tu kenalah menjaga kesihatan dengan baik sekali. JANGAN TERMENINGGAL PULAK DALAM WAKTU YANG TERDEKAT INI. Tak pasal-pasal aku dan kawan-kawan kena berkempen lagi. Tapi tak apalah kalau dapat UPAH YANG TEBAL. Kempen baru-baru ini poket aku tidak setebal poket kawan-kawan di sana.

Aku mengundi di Bukit Beruntung. Disebabkan jalan masuk ke pusat membuang undi tu agak sempit dan sesak, aku mengambil keputusan berjalan saja dari simpang masuk itu. Kereta aku parking jauh-jauh sebab tak mahu ada orang menyekat pergerakan aku nanti. 

Masa berjalan tu, aku terdengan laungan dari seseorang 'SIAPA PANGKAH PKR DIA MAKAN BABI' Perghhh aku menoleh, kata-kata itu disuarakan oleh seorang PAKCIK MELAYU & ISLAM yang rasanya sudah bercucu sedozen. inilah contoh yang baik untuk anak dan cucu mereka. BAGUSLAH TU. Masa aku mengambil gambar dia, dia sempat lari ke belakang. TAK KAN MALU PULAK YA. TAK MACHO BETUL.

YANG MELAYU ISLAM BERGADUH SESAMA SENDIRI YANG KAUM LAIN TU BERTEPUK TANGAN. Haa bagus sangatlah tu.

Masa nak keluar tu POLIS menahan aku kerana aku membawa kamera masuk ke tempat pengundian. Sapa suruh tak lekat sticker KAMERA TIDAK DIBENARKAN MASUK. BANGANG BETUL. Cakap macam-macam pulak. Aku naik angin. Manalah aku tahu, dah tak dilekatkan sticker dan polis pun tak cakap apa-apa masa saya masuk tadi, lepas tu nak marah aku pulak. WAK LU... Yang muda tu tak ada hal. Tapi yang tua tu BANYAK CEKADAK PULAK. Rasa menyesal pulak aku tak ambil gambar dia.

Tiada ulasan: