Sabtu, 17 April 2010

HULU SELANGOR YANG PANAS

Bengang setiap hari boleh dikatakan dapat sms daripa 63660 mempromosikan calon yang nak berebut kerusi di kampung. Malas betul nak layan. Cubalah dalam sms tu tulis sekali 'setiap satu undian bakal mendapat wang saguhati berjumlah 500k' ke best jugak. Atau paling hampeh MELANGSAIKAN HUTANG PENGUNDI YANG MEMANGKAH CALON TERSEBUT. Barulah berbalaoi untuk semua orang. Ini lepas kita pangkah dia, dia kaya sorang-sorang. Yang memangkah ni dapat apa?. Sama jugak. Kena jugak bayar utang-utang kat BANK, road tax, lain lain-lain tax lagi. Itu belum lagi kena bayar extra untuk petrol yang tiba-tiba naik harga, gula, eletrik, bla-bla......dan sebagainyalah.

Ni SENYAP sekejap pasal GST yang PANAS tu. Hahaha orang sekarang dah makin bijak. Dunia tanpa batas. Ingat senang ke nak membeli pangkah orang. BILA ADA PIHAK YANG MEMPROMOSIKAN SECARA BERLEBIH-LEBIH. AKU MULA JIJIK DAN TAWAR HATI UNTUK MEMANGKAH.

Kalau nak jadi pemimpin rakyat, jadilah PEMIMPIN YANG SEBENAR. Jangan nak lepaskan TEKAK sendiri saja. Di sini bolehlah berlazat-lazat dengan kedudukan dan kekayaan yang ada. Esok kat sana, KORANG LAH YANG PERTAMA akan di BAKAR. HENDAK KE???

Tiada ulasan: