Selasa, 13 April 2010

CUTI YANG LETIH

Hajat hati nak sambung tidur sampai jam 1 tengahari tadi terpaksa dilupakan. Hari ini aku rajin sikit berkemas. Dari dapur sampailah ke porch motor. Lepas hantar kawan baik ke WR aku terus sahaja membuang sawang-sawang, membuang kotak-kotak sarang encik jerry. Mengalih semula peti sejuk dan  sempat jugak aku mendobi. Hihihi.

Tak cukup itu aku menyusun kasut-kasut yang sorang sekali pakai 10 pasang, macam lipan. Pelik betul aku. kasut punyalah banyak tapi masih membeli lagi. Ishh-ishh
Sedar-sedar, ehh dah jam 2 petang. Mandi-mandi terus ke econsave membeli barang-barang dapur. Beras, gula, minyak masak dan lain-lain. Itu pun ada jugak yang terlupa nak beli. Garam. Kiranya hari ini merupakan hari cuti yang penatlah. Tapi tak apa bila tengok semula hasilnya aku cukup berpuas hati. Tapi rasanya  tak lama semua ini sentiasa kemas seperti hari ini. Yang tukang sepahkan balik ramai kat rumah ni. Kang kot tiba-tiba aku TERSAWAN, ada pulak yang terkecik hati. Malas nak cakap lah.. Cuti lain hari aku nak mengecat pulak lah.

Tiada ulasan: