Selasa, 20 April 2010

BALIK KAMPUNG

22 - 25 April aku akan berada di kampung kerana DIARAHKAN bekerja macam PEKERJA AM RENDAH bergotong royong segala. Kalau diingatkan dengan markah appraisal yang selalunya kena potong tahap tak ingat, tak dapat duit raya TEBAL dan DIPAKSA BERHENTI KERJA. Rasanya memanglah aku tak HINGIN membantu. Tapi bila mengenangkan KEDUA ORANG TUA aku yang bersungguh-sungguh berkempen walaupun tak dapat apa daripada PARTI itu aku PERGI JUGAK.

Kalau nak dibandingkan pengorbanan MAK ABAH lagilah sedih daripada aku. Tapi diorang tetap menyapa DIA dengan manis dan menghormati dia sebagai MAJIKAN aku. Kalau ikutkan hati aku..... entahlah. Makin PENDEK DIA AGAKNYA. 

Oh ya aku mengundi di Bukit Beruntung, yelah sebab IC aku tu alamatnya dibukit beruntung. Pagi ahad tu aku singgah sekejap untuk mengundi sebelum ambil barang dan MENIAGA. Walaupun dapat RM50 pun alhamdulillah, jadilah. Daripada bergotong royong YANG DAPAT PENAT SAJA. MENYAMPAH BETUL. 

1 ulasan:

Anash berkata...

elok lagi niaga,kan?
untung rugi sendiri rasa...