Sabtu, 9 Januari 2010

SUMPAH LAKNAT TOKEY GULA PULAK


Hahaha muka depan KOSMO tokey-tokey gula pulak bersumah segala untuk TIDAK MENAIKKAN harga gula sesukarasa. Macam dah tidak beriman pulak dorang-dorang ini.

PELIK betul, di sini hanya ada satu pengusaha bahan keperluan itu. Orang lain tidak boleh mengusahakannya. Padahal yang tanam tebu orang kita yang KAYA dia sorang saja. Sampailah dia digelarkan ’raja gula’.APA CERITA...

Sepatutnya tanaman tebu ini dibuat lebih menyeluruh dan penghasilan gula boleh dibuat oleh sesiapa saja yang mampu. Jangan tumpukan hanya kepada satu pengusaha sahaja. Kenapa, takut poket sesetengah kaum tu menyusut tahap ketebalannya ke? Sudah-sudahlah tu. Duit banyak pun bukan boleh MERASUAH MALAIKAT bila dah mati nanti. Huhuhuhu.


Kita kan dah ramai yang cerdik pandai. Hinggakan ada yang dah pandai cipta bom buatan sendiri pun. Bukan itu sahaja, ramai juga yang sudah berani mencipta dan menyalahgunakan bahan-bahan kawalan tersebut bukan pada tempatnya. Contohnya menC4kan mayat manusia. Hehehe. Tak akan lah untuk menghasilkan gula pun, kita tak reti. Cuba bagi ’green light’ mesti raja gula tak senang duduk. Bukan setakat gula biasa kita boleh buat, gula organik pun BOLEH!

GENERATOR BARU



Semalam aku berjaya membeli generator baru di kedai KIM THENG section 25 Shah Alam dengan harga RM340. Seronok pegi situ, bermacam-macam keperluan rumah ada. Bawak sajalah duit yang cukup. Nasib baik aku kenangkan waktu maghrib hampir habis, kalau tidak aku masih berpusing2 di situ. Hargapun bolehlah tahan, tak mahal sangat. Kalau pandai mengosok amoi-amoi tu lagilah berbaloi.