Khamis, 7 Januari 2010

PELIK TAPI BENAR


Bila DIA mencipta sesuatu kejadian, pasti sesuatu itu yang TERAMAT HEBAT dan tidak pernah terjangkau oleh akal manusia. SUBHANALLAH-ALHAMDULILLAH-ALLAHU-AKBAR. Segala pujian hanya untuk DIA.


Aku terima email ini dari seorang kawan. Tiada penerangan apa-apa mengenai gambar ini. Cuma BERTAJUK SUNGAI DALAM SUNGAI. Beberapa kali juga aku menekun melihat objek yang ada di dasar sungai itu. Mesti bukan dalam negara ini. Kita cuba merancang yang terbaik, tapi DIA adalah perancang yang lebih baik dari yang terbaik. Setiap satu yang diciptanya pasti sempurna. Diciptakan manusia HEBAT tetapi dihiasi sedikit kekurangan agar kita tidak jatuh RIYAK dan lupa diri.


Aku sedikit sedih melihat sikap kawan-kawan yang berusaha menambat hati SGM baru. Aku tidak mahu jadi seperti mereka. Sebab dia sudah mengenali aku terlebih dulu. Dia tahu banyak pasal aku dan aku tidak boleh berbohong. Aku kuatkan hati untuk jadi seperti apa yang aku ada hari ini, dan dari mula aku memijak bumi kotor syarikat ini. Hahaha rata-rata orang mengelupur bertanya macam-macam tentang SGM dengan aku. Lepas hari ini akan hanya akan jawap ’tunggu dan lihat sendiri’.


Jauh di sudut hati, aku terasa ada orang yang kurang senang dengan keakraban aku dan SGM. Aku dapat rasa sesuatu yang pelik. Cara dorang memandang aku dan lain-lain. Di sini ada saja orang yang suka mengadu & mengampu. Hmmm kalau dah banyak sangat MELAYU macam inilah.

*sumber gambar dari email