Rabu, 6 Januari 2010

MESYURAT TERGEMPAR DENGAN SENIOR GENERAL MANAGER


5 January 2010, Semua kakitangan Jabatan menyertai mesyuarat tersebut. Termasuklah kawan-kawan dari WR. Berjumpa semula dengan mantan boss aku dulu, masa mula-mula masuk kerja syarikat kroni ini. Agak berusia dan susut juga dia, mungkin tertekan seperti aku dulu, masa mula-mula dapat berita itu.


Lepas habis mesyuarat itu, OG telah mengambil kesempatan untuk bercerita macam-macam hal aku dengan RM. Paling sadis....”dia tu memang bermasalah, sebab itu kena transfer ke sini…” perghhh. Mujur aku mengenali RM terlebih dulu. Dia siap ckp, “jangan cakap macam itu, cuba fikir sebaliknya..” terkedu OG.


Aku pelik betul lah. Apa salah dan dosa aku hingga di begitu busuk hati dengan aku. Rutin harian aku datang kerja dan buat hal sendiri saja. Tak ada pulak aku dok menghilangkan diri selepas punch in. Kalau dia bagi kerja aku buat senyap-senyap, siap hantar saja. Pening betul aku.



Owhh baru aku perasan, aku nih adalah insan terpilih yang sempurna. Walaupun cuma executive cabuk tapi aku boleh merampas kedudukan EC, kalau setakat Manager tu celah gigi sajalah, anytime aku boleh caras dia. Sebab itu dia berusaha keras untuk keluarkan aku dari sini. Hihihi yelah gaji aku pun lebih besar daripada gaji dia, kurang sekupang saja nak sama dengan CEO. Apalagi makin ramailah orang yang dengki dengan aku.


Hmm tak apalah, aku memang suka orang cakap-cakap belakang kat aku. Dapat juga aku menambah koleksi pahala bonus. Kat sini memang tiada harga, tapi kat SANA nanti amat berguna. TERIMA KASIH banyak-banyak.