Isnin, 25 Januari 2010

AKU DAN SK TTDI JAYA


Pagi lagi aku dah bersiap-siap untuk menghadiri mesyuarat dengan pihak sekolah. Selain Guru Besar Pengerusi PIBG dan wakil penduduk pun datang. Ramai juga lah yang hadir tadi. Selepas majlis bacaan YASSIN tadi SGM O&M si BANGKAI tu tegur aku kenapa aku tak turut serta membaca YASSIN dan makan. Lancau betul, ada hati nak berbaik-baik ngan aku pulak lepas menurunkan markah appraisal aku kepada 52.5. Aku bukan tak nak turut serta tapi kalau solat 5 kali sehari semalam tu pun kebanyakan dorang tu tak nak buat, kenapa nak sebok-sebok baca YASSIN pulak. Buatlah yang wajib tu dulu. BANGANG.

Aku baru masuk pejabat. Mengantuk teramat, dalam kereta tadi tak mahu pula tidur. Kasihan pada Hadi yang memandu sorang-sorang. Sampai di pejabat ada pula orang meletakkan sebungkus nasi lemak di atas meja. Huhu males aku nak makan. Gaji sudah keluar tapi banyaknya yang dipotong. Bebulu betul. Hampir RM800 dipotong sungguh menyakitkan hati. Aku rasa nak mengamuk saja tapi kena bersabar, tunggu pay slip dulu. OA dekat sini macam BOSS. Suruh ambil pay slip pun banyak cekadak, macam bagus.

PEJABAT LAMA & BONUS 2009



Macam cilaka saja, kerja bagai nak mati tapi syarikat melayan kakitangan macam anjing. Kalau tahu nasib macam ini dah lama agaknya kawan-kawan aku tu semua datang pejabat untuk touch in and out saja.

Agaknya disana tiada BOSSES yang bertelor yang boleh mempertahankan nasib kawan-kawan aku tu. Yelah masing-masing nak jaga periuk nasi sendiri. Staff yang kecil ini tak makan pun tak apa. Kalau hilang kereta dan gaji besar tu nanti MALU pula dekat kakitangan masing-masing.

Sudahlah BIG BOSSES perangai macam BANGKAI yang baru jadi M kat ITD tu pulak turut mendaftar sebagai BANGKAI BABI. Entahlah. Harap-harap kawan-kawan di sana bersabar banyak-banyak dan bermuafakatlah untuk mendoakan kecelakaan seperti mana yang dibuat oleh TOK GURU di Kelantan. Jangan pulak doakan dorang MATI. Tapi doakan dorang terseksa sikit-sikit dulu, lepas tu barulah MATi tau. BERBALOI sangat. Hihihi. SOP bosses nih semua sama saja, mementingkan 3 P itu.

1. Pangkat
2. Pendapatan
3. P#NT#T


’Ya ALLAh tabahkanlah hati kami yang teraniaya ini”....amin.