Selasa, 29 Disember 2009

TETATAK RIVER VIEW

Aku bercuti pada 25 hingga 28 Dec ituari. Ingatkan nak ke Cameron Highland membawa mak yang suka sangat ke sana. Tapi disebabkan bilik penuh tidak dapatlah kami bermalam disana. Bercadang untuk pergi tanpa bermalam, tapi ramai yang agak keberatan terutama abang ipar aku. Kemudian planning ke MELAKA masing-masing tiada yang memberikan respond yang baik.


Akhirnya kami ke Teratak River View Resort di Tg Malim. Mandi sungai dan berbeku saja. Hahaha. Seronok juga layan mandi sungai sesekala. Aku sendiri tidak sangka di dalam dusun durian di pinggir hutan banjaran Titiwangsa itu ada sesuatu yang menarik. Air masih jernih. Sesuailah untuk melepaskan gian mandi sungai.


Gambar tidak dapat untuk upload di sini, terlupa nak save dalam thumdrive. Insyallah esok aku upload.



Bilik sewa pun murah saja, RM85 semalam. Huhu kalau separuh hari baru RM50. Aku lukiskan map mana tahu korang nak ke sana. Kalau ke sana ajak lah aku sekali ek. Seronok gile. Oh ya selain itu ada juga tapak untuk berkhemah, jambatan gantung dalam 400 meter merentasi sungai tersebut. Memang best!.




Aku sudah hantar gambar beserta cd kepada ‘dia’. Aku charge tak berapa mahal. Jauh dari market jurugambar. Alih-alih dia mintak discount dan mintak dua kali bayar. Cehh. Macam mana melayu mau maju kalau begini. Malas cakap banyak layan sajalah. Aku pernah ambil gambar birthday di Mc Donald Setapak. Cuma tiga jam, aku charge 300, itu pun gambar dorang cuci sendiri. Aku bagi cd saja. Hahaha. Lain padang, lain belalang. Tapi dari semalam aku tergelak kalau teringat kisah ini. Hihihi