Khamis, 24 Disember 2009

NIKON D70 vs D90


Aku berkesempatan mengular ke KLCC. Memandangkan OG tiada di office aku memanjangkan kaki hingga ke KLCC. Hehehe. Aku ke fotoflash berjumpa wati untuk membantu aku menyelesaikan masalah gambar wedding yang aku ambil tu.

Sempat juga aku bertanyakan itu dan ini tentang kamera NIKON. Dia sengaja mempromosi NIKON D90 kepada aku. Macam tahu-tahu saja aku tengah suka gila pada model itu. Aku sempat juga mencuba beberapa keping gambar. Perghh memang best. Dia suruh aku trade-in D70 tu. Hahaha tidak mungkinlah rasanya. Aku sayang amat dengan D70 tu. Tak apalah belum sampai rezeki aku lagi. Aku akan beli set itu juga satu hari nanti tanpa menjual mana-mana set dan lens.



PENGHUNI KATIL NO 6



Aku menghadiri jamuan makan-makan di Tasik Shah Alam baru-baru ini. Masa nak balik tu aku macam tak percaya saja, kawan aku yang pernah aku nobatkan sebagai penghuni katil no 6 di villa MAYA ciptaan kitaorang dijemput oleh seseorang.

Dia nampak bersahaja terus masuk dalam kereta tersengih-sengih. Mamat tu pula nampak macho sambil angkat tangan. Alamak aku bakal kehilang seorang kawan baik bila dia sudah mula berjinak-jinak dengan kaum adam. Tapi tak apalah kalau jodoh dah sampai, teruskan saja. Biarlah katil no 6 tu kosong. Yang tinggal katil no 7 dan 8 saja pun tidak mengapa. Apapun aku doakan dia bahagia hingga hujung nyawa. Dimurahkan rezeki dan dikurniakan anak yang ramai (kembar berturut-turut). Hihihi

Lepas tu jangan lupa panggil aku ambil gambar tau TAI! huhuhu

*sumber gambar Internet