Khamis, 31 Disember 2009

EDIT GAMBAR DENGAN PowerPoint

Aku pasti sangat semua orang suka bergambar. Aku pun suka juga bergambar, kalau kena dengan tempat dan caranya. Tapi selalunya aku lebih suka ambil gambar. Aku tunggu body aku ni SEKSI sikit baru nak berPOYO dalam gambar.Hehehe...

Oh ya baru-baru ini aku dapat mempelbagaikan susunan gambar macam menggunakan pengisian ADOBE ILLUSTATOR tapi guna PowerPoint dan Jpeg kan sahaja. Kalau korang ada Window 2003 – 2007 boleh buat macam ini. Tak perlu cuci gambar banyak-banyak. Sekeping gambar boleh letak macam-macam gambar lain. Semalam aku sudah suruh kawan baik mencuba menggunakan pc di WR. Tapi tak boleh. Mana yang ada pc or laptop di rumah boleh cuba buat gambar macam ini. Jimat duit masa nak cuci gambar. Huhuhu.
Contoh:















Langkah 1














Langkah 2














Langkah 3














Langkah 4














Langkah 5














Langkah 6














Langkah 7
















Selamat mencuba.