Rabu, 16 Disember 2009

BONUS TAHUNAN 2009


Aku sudah terima surat berkenaan pembayaran BONUS TAHUNAN 2009. Memang sudah menjadi adat agaknya. BOSES kat sini boleh dikategorikan semua berhati bangkai belaka. Aku dapat markah daripada OG 69, sampai dekat si BANGKAI SGM 52.2 tak ke SIAL tu. Tapi tak apalah. Rata-rata kitaorang yang dibawah OG nih semuanya mendoakan dia. Tapi yang CELAKA lah. Dia sebok sangat hendak menyusahkan hidup kitaorang kan, mudah-mudahan ALLAH swt menyusahkan hidup dia pula, AMIN.


Aku baru sudah bermesyuarat dengan semua Wilayah. Mesyuarat seharian amat membosankan. Tapi aku dapat berjumpa dengan kawan-kawan baru yang selama hari ini aku hanya berkawan ditalian. Hendak mengadap pc pun sudah hilang mood. Kawan-kawan aku yang berada di Jabatan lain semua kencang-kencang belaka. BONUS masing-masing 4.5 – 5 bulan, dinaikkan pangkat, perghhh. Alhamdulillah. Agaknya rezeki aku bukan datang begini. Mungkin dengan cara yang lain. Contohnya dimurahkan rezeki dengan kesihatan dan keselamatan diri, kesihatan kedua orang tua, kawan-kawan yang baik, adik-adik yang mendengar kata. Bukan kah itu lebih bererti daripada wang ringgit.

Inilah cara aku memotivasikan diri. Hendak harapkan syarikat ini dan boses nak memotivasikan jangan haraplah. MEMATIKAN adalah.

Alhamdulillah..