Isnin, 19 Oktober 2009

PERCUTIAN KE CAMERON HIGHLAND TAHUN 2009



Aku telah terbabit secara tidak sengaja dengan teman-teman untuk bercuti ke Cameron Highland. Jumaat lepas office hour lebih kurang jam 6.00 petang aku dan kawan-kawan bergerak meninggalkan office. Awalnya cuma aku, Hana dan Zana yang nekad untuk memanjat bukit Cameron. Semasa di parking B1, aku jumpa Ina dan berjaya memujuknya untuk ikut sekali. Sebagai balasan aku rela memandu dan menghantarnya ke rumah untuk mengambil pakaian.

 


Lebih kurang jam 7.00 petang kami pun bergerak menuju destinasi. Berhenti di R&R Tapah untuk makan dan menonton TV3 Nur kasih tepat jam 9.00. Hajat untuk menonton Nur Kasih terkubur, R&R Tapah tiada tv pun. Dan orang pun ramai amat. Agak lama kami mundar-mandir di situ mencari tempat duduk. Akhirnya kami dapat juga tempat dan makan serba ringkas. Nasi ayam dan minuman panas.

 Dalam pendakian tersebut, jalan licin dan terdapat tanah runtuh di beberapa tempat. Maklum sajalah cuaca tidak berapa bagus kebelakangan ini. Kami pun mula pening lalat dan Zana muntah-muntah.




Kami sampai di Apartment Atherium (tak pasti ejaannya) lebih kurang jam 12.00 malam. Nasib baik Uncle Chan sudi menunggu. Oleh kerana kami lambat, apartment kami sudah diduduki orang lain. Kami dapat apartment paling atas, lenguh juga lutut memanjat tangga. Bayaran untuk apartment yang luas itu masih lagi RM180 .

 
Sepanjang berada di sana banyak juga gambar yang berjaya aku kategorikan sebagai hasil terhebat. Dan model-model ku juga sporting bukan main.



Teringat aku kepada percutian yang lalu. Aku, Jaja, Liza dan Adik. Memang seronok. Ketika itu aku masih memakai kamera murah saja. Tapi gambar tetap cantik. Cuma sudut dan cara merakamkan gambar saja yang belum ada ketika itu.



Teruja sungguh. Kalau lah dapat pergi lagi sekali dengan kesemua kawan-kawan ini alagkah meriahnya dunia. Aku teringin memanjat ladang Uncle Rama bersama mereka sekali lagi. Perghh

Tiada ulasan: