Jumaat, 9 Oktober 2009

PENILAIAN PRESTASI MUSIM KEDUA TAHUN 2009






Hari ini, jam 9.00 pagi boss aku yang muka tahap-tahap babun sesat tu jerit kat aku suruh buat appraisal dan 9.30 pagi bagi kat dia. Semua orang dalam Jabatan ini tengok-tengok kat aku. Bengang gila aku dibuatnya. Senior Executive cepat-cepat panggil aku dan menunjukkan cara nak isi borang tu. Part yang paling best dia cakap, ko buat pakai pensel jer lepas tu terus bagi kat orang gila dalam tu. Hahaha aku gelak besar.

Aku sudah bekerja lebih 7 tahun, ialalah sejak 15 ogos 2001. Walaupun tempat berbeza borang appraisal tu tetap lah sama. Job scope aku memanglah lain, sebab aku ni photographer dan event coordinator. Dalam appraisal tu masih dikekalkan. Bahagian ini tidak boleh ditunjukkan kepada kakitangan. Aku memang tak harapkan markah yang tinggi dan aku pun dah berputus asa untuk bekerja keras dan hidup mati untuk syarikat ini. Yang kaya bertambah kaya yang miskin tetaplah kakitangan syarikat. Aku pernah naik gaji sebanyak RM44. Aku kira-kira isi minyak motor aku sebulan pun dah lebih dari itu.

 

Sebenarnya tak baik kita sebagai kakitangan mendoakan kecelakaan untuk orang lain apalagi boss dan majikan ditempat kerja. Di sebabkan sakit hati aku ni sudah tahap melampau kroniknya aku doakan hidup mereka-mereka yang menganiaya kakitangan seperti aku ini hidup tak akan aman. Walaupun tidur baring diatas kemewahan, biarlah tidur baring itu hilang nikmatnya. Aminnn

Tiada ulasan: