Rabu, 21 Oktober 2009

KURSUS PEMBANGUNAN INSAN SPIES (SPIRITUAL, FIZIKAL, INTELEKTUAL, EMOSI & SOSIAL) ANJURAN BERSAMA EXCO PENDIDIKAN NEGERI SELANGOR



Panjang betul tajuk program tu. Cakap team building saja sudah. Program ini akan diadakan pada 22-23 Oktober(Khamis & Jumaat) bertempat di Bagan Lalang Beach Resort Sepang.




Seperti biasa aku kena hadir kursus ini. Syarikat ini menghantar 12 wakil yang tentu-tentunya aku tak kenal sangat orang-orangnya. Yelah lebih tiga ribu orang yang ada di sini, pelik jugak aku kenapa aku yang dipilih. Boss aku bising-bising tanya aku kenapa aku yang kena pergi. Elehh macamlah aku kebulur sangat nak pergi. Kawan-kawan pun jeles semacam saja. Wahhh glamour jugak aku ni, orang-orang Jabatan Latihan suka sangat pilih aku. Ishhh. Khabarnya ada lebih 70 orang luar yang akan menyertai program ini.


Dalam memo tu seperti biasalah ’Program ini adalah WAJIB dan tindakan akan diambil sekiranya kakitangan gagal menghadiri kelas ini tanpa sebarang alasan yang munasabah atau kebenaran pihak atasan.’ Huhhh tiada anjakan paradikma langsung bahasa.



Hadi Juruteknik Jabatan ini yang juga orang kampung aku sudi nak hantar aku ke sana. Oh ya lupa pula, aku patah kaki sekarang. Wira tersadar di bengkel, gearbox problem pulak. Masuk air dan berkarat. Habis semua bearing dalam tu. Tak kan aku nak bawak van pulak ke sana. Uihhh sungguh tak cool.

Tiada ulasan: