Isnin, 26 Oktober 2009

ISNIN YANG CUKUP MENYEKSAKAN





Banyak pulak kisah yang terjadi sepanjang minggu lepas. Pergi kursus di Sepang, masa nak balik tu, kena tunggu Hadi dari Jam 12.30 tengahari sampai jam 4 petang. Yelah kene tunggu dia solat Jumaat dulu lepas tu baru lah dia gerak ambik aku. Sepatutnya dia solat Jumaat kat Sepang saja. On the way balik tu, dalam kereta, si Ebi call dia ada sukan pagi sabtu dan minta aku datang dan ambil gambar dia. So terpaksalah aku balik kampung malam itu juga.



Lebih kurang jam 1.30 pagi aku sampai umah mak. Emak bagitau, Abah bawak keta dan langar kereta orang petang tadi. Vios baru pulak tu, plat pun WSY. Dia mintak rm1k nak repair kete tu. Punyalah aku berbulu. Mak & Abah bukan nya ada duit. Lepas tu budak tu push nak duit cepat. Aku pun bagi cadangan suruh sajalah dia report dan claim. Kawan dia siap call cakap kurang ajar dgn aku. Perghh memanglah pantang aku org cakap kurang ajar dengan aku.
 Lepas ambik gambar Ebi aku terus ke Balai Polis Slim River dan buat report. Budak tu pun datang sekali. Bengang betul aku. Masa nak balik tu kereta dia siap parking sebelah kereta aku. Aku tengok kereta dia, elehhh calar sikit-sikit saja. Bila dah tengok kesan calar tu aku dapat agak budak ini memang jenis berkira sesangat dan kedekut tahap gaban.



Nasihat aku kepada kekawan yang berkereta. Kalau nak langar kereta yang pemandunya orang melayu, langar betul-betul. Baru berbaloi. Orang melayu dengan orang melayu susah nak settle. Tapi kalau bangsa lain senang jer cita. Lebih kurang saja, jalan. Macam mana lah orang lain nak respek dengan bangsa kita nih.
 Baru pakai vios dah berlagak, cakap pun macam dia sorang saja yang mampu pakai vios. Hahaha runtuhnya nilai-nilai murni bila harta dunia melimpah ruah.


Aku masuk office cam biasa. Jam baru melangkah ke 8.30 pagi. Orang gila tu dah terjerit-jerit panggil aku. Yelah aku kan tak reti wat kerja. Dia saja yang berkeja kat office ini. Orang gila ni apa saja yang datang dari aku memang dia tak akan terima. Jadi kalau ada apa-apa yang orang suruh sampaikan untuk dia, awal-awal lagi aku reject dan suruh dia bagi sendiri. Bukan tak nak tolong, tapi aku dah tahu jawapannya.

Tiada ulasan: