Khamis, 22 Oktober 2009

CARA TERBARU MENAMBAH PENDAPATAN oleh SI BANDIT


Cerita ini aku terima melalui email yang dikirimkan seorang kawan di pejabat.




Memandangkan masalah ekonomi yang semakin parah, manusia terdesak melakukan berbagai-bagai cara untuk hidup. Merompak & membunuh pada si bandit ini sudah menjadi kebiasaan. Nyawa dan harga diri di zaman ini barangkali sudah susut nilainya. Apa saja demi WANG.


AMARAN!!!! Kepada semua pemandu terutamanya WANITA.



Sedarlah semua! Kita berjalan menghampiri tempat parking, membuka kerata dan masuk kedalamnya. Kita start engine kereta dan bersedia untuk berundur. Bila kita melihat cermin belakang untuk melihat kawasan belakang, kita dapati ada kertas yg melekat ditengah2 cermin belakang menghalang pandangan kita.. Jadi kita parking balik kereta, buka pintu dan keluar untuk menanggalkan kertas (atau apa jua benda) yang menghalang penglihatan kita tadi. Bila anda sampai dibahagian belakang kereta, pada masa itulah pencuri itu akan keluar dari tempat sembunyinya, masuk kedalam kereta dan memecut pergi.Dia mungkin akan merempuh anda dengan laju semasa mereka melarikan kereta anda.

Perasan tak?


Saya pasti beg duit kita masih didalam kereta. Jadi sekarang pencuri memperolehi kereta kita, alamat rumah kita, duit kita, dan kunci2 kita. Rumah kita dan kesemua identity kita telah diperolehi!



Jika kita melihat ada kertas melekat pada cermin belakang kita, teruskan memandu. Tanggalkan kertas itu kemudian. Nyawa dan keselamatan anda lebih berharga.

# aku menghadiri kursus SPIES di sepang. Sunyilah hidup tanpa blog untuk beberapa hari ini.

Tiada ulasan: