Sabtu, 3 Oktober 2009

BERKERJA PADA HARI SABTU YANG CUTI





Hasrat untuk memancing hari ini terbatal di saat-saat akhir kerana terpaksa menyelesaikan isu-isu bajet untuk tahun 2010. Jabatan aku seperti tidak bercuti hari ini.Rata-rata eksekutif datang berkerja. Bezanya cuma hari ini boses tak ada. Tenteram sikitlah nak menatap komputer ini. Kalau dia ada, sekejap-sekejap keluar masuk bilik saja lah jawapnya. Aku telah berjaya menyudahkan SWOT bajet bersama kawan-kawan satu unit tadi. Aku mencuri masa untuk membuat laporan bulanan yang akan dikeluarkan minggu hadapan. Nama aku telah tersenarai untuk menghadiri training yang dijadualkan oleh Jabatan Latihan Isnin nanti. Bosannya hidup mendengar orang bercakap seharian.




Hari ini aku punch in jam 8.46 pagi bermakna jan 12.46 nanti bolehlah balik nak cukupkan 4 jam barulah boleh claim rm 70. Nak cari duit lebih sikit. Semalam dan hari ini aku overtime. ’patutlah kat luar mendung, ada orang stayback hari ini’ cehhh ayat power daripada kawan-kawan rapat cukup makan dalam. Iyelah aku manalah pernah balik lambat. Sesali-sekala balik lambat semua orang pelik. Hahahaha...


MAK BUAT OPEN HOUSE



Sedihnya hati bila dapat tahu mak buat open house dikampung hari ini. Biasanya walau sebok macam manapun aku akan menjengah. Tapi tak apalah Anun balik kampung mewakili aku. Aku harap akan ada lauk-lauk dari kampung nanti. Itu hari masa aku tanya, Mak cakap tak jadi, alih-alih jadi pulak. Pelik betul.

Tiada ulasan: