Selasa, 15 September 2009

PERCUTIAN KELUARGA 2009



Selepas Aidilfitri ini aku merancang untuk menaja percutian keluarga untuk tahun ini. Lokasi masih belum ditetapkan. Rasanya amatlah susah untuk merencana percutian bersama sekarang ini. Maklumlah masing-masing sudah berkerja. Kalau aku tanya kat Mak mestilah pilihannya Cameron Highland. Huhu. Adik-adik pula lebih berminat dengan pantai. Aku suka juga ke Cameron Highland sebab banyak gambar yang boleh aku rakamkan. Aku akan berusaha untuk menaja, walaubagaimanpun tajaan dari orang lain diperlukan juga. Haha. Keluarga besar tajaan pun besar, kalau aku sorang rasanya tak mampu betul aku ni.

Kali terakhir aku bercuti bersama keluarga pada tahun 2003 di Cameron Highland. Seronok memanglah seronok. Selain keluarga aku, keluarga angkat adik aku juga turut serta.

Kalau tak dapat bercuti jauh, berkelah ke Sg. Bil di Slim River pun ok jugak. Tak jauh sangat dari rumah. Sambil-sambil mandi, boleh jugak kami BBQ di situ. Rasanya ramai yang ambil cuti raya lama. Jadi Boleh lah kami merencana bermacam-macam.

Selain itu boleh jugak cuba mengintai-intai lokasi di Sg. Hj Dorani, Sg Besar. Hehehe Abah mesti gelak kalau aku cakap nak bermalam di sana. Baik tido di rumah Embah aje. Abah asal orang situ dan rumah Embah pun dekat-dekat situ sahaja. Teringat pulak aku masa zaman kecil bermain sawah. Dah comot-comot kena marah pulak. Tapi paling seronok dapat memancing haruan dan keli di parit. Tapi itu dulu lah, Embah aku pun dah berpindah rumah di tepi pantai. Tapak rumah sawah pun dah dikorek jadi sawah. Kalau kitaorang datang ke situ pun duduk bawah pokok pisang dan mangga sahaja.


BAZAR RAMADHAN

Nampaknya Anita Sujak Enterprise hanya akan beroperasi di Bazar Ramadhan Subang Perdana sehingga hari Rabu sahaja. Hati aku tak cukup kuat untuk membiarkan Mak kalut sendirian. Tak apalah duit bila-bila pun boleh cari, tapi saat-saat indah seperti ini bukan selalu kita dapat. Di tambah pula dengan keadaan Mak Abah yang selalu pitam-pitam, kalau boleh jam ini juga aku balik. Biarlah dorang gelakkan aku sebab aku berkobar-kobar bukan main hendak meniaga sampai akhir, tapi kecundang pulak. Semangat memang ada tapi….itulah dia aku. Cuba ingin menjadi seseorang yang pentingkan diri tapi selalunya tewas. Aku bukan seperti itu barangkali.

Tiada ulasan: