Rabu, 30 September 2009

MESYUARAT LAGI




Hari ini ada mesyuarat lagi. Mesyuarat untuk membincangkan rumah terbuka Bahagian bersempena dengan Hari Raya Aidilfitri. Mesyuarat yang ini tidak membosankan sangatlah kot. Sebab bosses tidak turut serta. Aku agaknya ambil gambar saja lah. Tak apa aku memang suka ambil gambar. Sebab tu aku jarang-jarang ada dalam gambar. Yelah muka buruk, malas nak promosi banyak-banyak, buat cacat gambar saja.



AZAM BARU



Semalam aku nekad dalam hati tak mahu rekod kehadiran dicemari dengan mc dan lambat. Azam tu nampaknya aku kena anjakkan sedikit. Pagi tadi seperti biasa aku bangun jam 6.45 pagi dan siap mandi, solat subuh dan segala bagai. Tengah bersiap-siap hujan turun bukan main lebatnya. Aku mati kutu, lama jugak aku termenung depan tingkap. Kalau dulu pejabat dekat boleh juga hayun motor tu. Tapi sekarang pejabat dah jauh, takut juga aku nak bawak motor laju-laju. Kereta banyak dan pemandunya cukup tidak berhemah, macamlah dia sorang saja pembayar cukai jalan di Malaysia ni. Aku sampai pejabat jam 9.30 pagi lewat satu jam. Ishh teruk betul. Tapi tak apalah nak buat macam mana, daripada aku membahayakan diri untuk syarikat yang tak berapa nak menghargai diri aku ni lebih baik lah aku lambat. Ramai lagi orang yang sentiasa mengharapkan kesejahteraan dan keselamatan aku.




Bekalan air dirumah terputus bermula jam 7.00 petang semalam. Dianggarkan jam 10.00 malam nanti bekalan akan disambung semula. Aku lalu di Pekan Subang Perdana tadi, terdapat 3 atau 4 bantang paip terlentang di tepi jalan. Kontraktornya tiada di tapak, mungkin berteduh atau ke kedai kopi sementara hujan masih mencurah-curah. Aku telah menyimpan sedikit air dirumah untuk kegunaan dalam tempoh ketiadaan air ini. Rasanya cukuplah untuk menampung adik-adikku yang nak ke tempat kerja. Harap-harap janganlah ada yang nak berlazat-lazat di kamar mandi.

Tiada ulasan: